Mentální výkonností se rozumí souhra různých duševních vlastností. Nejdůležitější jsou paměť a schopnost koncentrace. Paměť je schopnost nervového systému uchovávat, třídit a v případě potřeby si znovu vybavovat přijaté informace. Koncentrace je definována jako úmyslné zaměření pozornosti na určitou činnost. Úbytek mentální výkonnosti není problém, který by se týkal jen seniorů. U dětí hovoříme o poruše pozornosti s hyperaktivitou nebo o syndromu denního snění, u dospělých o depresích, vyhoření, stařecké demenci a / nebo poruchách spánku. Symptomy všech těchto onemocnění se liší, avšak jejich příčiny bývají převážně identické.
Četné vědecké výzkumy v oboru výživy ukazují, že únava a neschopnost soustředění, nepozornost a hyperaktivita bývají často způsobeny mimo jiné takzvaným deficitem stopových prvků. Stopové prvky jsou vitaminy a minerální látky, ale také sekundární látky rostlinného původu, které se vyskytují v kvalitních potravinách (např. ve volně rostoucím ovoci, resp. zelenině). Především v průmyslových zemích je patrná nerovnováha v každodenním zásobení kaloricky vydatnou potravou (bílkovinami, tuky, sacharidy = makroživinami) a mikroživinami regulujícími látkovou výměnu.
Šťáva Cosmoterra Denk Aktiv byla vyvinuta výživovými specialisty. Obsahuje vitaminy řady B, vitamin C, zinek a hořčík, selen, chrom, měď a mangan.
Šťáva DENK AKTIV přiskívá
k normálním kognitivním funkcím
Schopnost našeho mozku adekvátně reagovat na informace z vnějších signálů závisí mimo jiné na zásobách určitých stopových prvků v našem organismu. Stopový prvek zinek přispívá k normálním kognitivním funkcím, kyselina pantotenová k normálnímu duševnímu výkonu.
k normálním psychickým funkcím
Naše odolnost vůči stresu a naše sociální chování se na biologické úrovni projevují vytvářením různých neurotransmiterů, které odpovídají podnětům. Tyto neurotransmitery mohou zprostředkovat aktivující (dopamin, noradrenalin, serotonin) nebo uvolňující (glutamin, kyselina gama-aminomáselná) reakce. Zda a v jakém množství se tyto neurotransmitery budou tvořit v našich mozkových buňkách, nezávisí jen na vnějších podnětech a signálech, nýbrž i na zásobách určitých minerálních látek a vitaminů v našem organismu. Hořčík, vitaminy B1, B3, B6, biotin, folát a vitamin B12 podporují normální psychické funkce.
ke stabilním nervům
Strukturální ustrojení a funkčnost našich nervových substancí rozhodují zásadním způsobem o naší odolnosti vůči zátěži. Lecitiny (fosfolipidy), cholin a inositol jsou důležitými strukturálními součástmi naší centrální a periferní nervové substance. Taurin je rovněž považován za přírodní stabilizátor našich nervových membrán. Hořčík, tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, biotin a vitamin B12 přispívají k normální funkci našeho nervového systému.
Doporučené denní dávkování pro děti od 7 let: Užíváme ráno ke snídani 1 polévkovou plnou lžíci (15 ml) šťávy.
Doporučené denní dávkování pro děti od 4 let: Užíváme ráno k snídani 1/2 polévkové lžíce šťávy.
Upozornění: Není určeno pro děti do 4 let.
Nepřekračujte doporučenou denní dávku. Přípravek není určen jako náhrada pestré stravy. Ukládat mimo dosah dětí! Skladujte v suchu a temnu, při teplotě do 25 °C.
Notifikováno MZe ČR jako doplněk stravy.
Romana napsal(a):
Kupuji pro mého syna s diagnózou ADHD.Užívá dlouhodobě, je klidnější, lépe se soustředí, zlepšila se mu paměť.Celkově se znatelně zlepšil. Štáva se užívá přímo, nemusí se rozmíchávat a chutná dobře.
Kristýna napsal(a):
Cítím se lépe, mám víc sil,lepší pamět a zvládám lépe nejen své povinnosti.
Doporučuji jeho užívání tomu, kdo si chce zlepšit psychickou kondici.
Alena napsal(a):
Sirup se lehce užívá, má příjemnou chuť, která ničím nedráždí.
Petra napsal(a):
Doporučeno od lékaře.Skvělý při dětských poruchách učení.Viditelná změna ve škole, větší výdrž soustředění... prostě skvělý. Škoda že jsme ho neznali dřív.
Dana napsal(a):
Jsem několikanásobná babička a ze své dlouholeté pedagogické praxi vím, že na děti jsou kladeny stále vyšší a vyšší nároky. Bohužel, s ohledem na to jaká strava u dětí často převládá, nejsem přesvědčená o tom, že se dětem dostává tolik potřebných vitamínů a dalších látek, kolik ve svém věku potřebují. Po domluvě s rodiči jsem u svých vnoučat zvolila tento doplněk a vzhledem k dosavadním zkušenostem ho mohu s čistým svědomím doporučit i ostatním rodičům i prarodičům.
Daniela napsal(a):
Vitamíny mají vliv na lepší myšlení, celkovou pohodu. Po měsíci užívání je vidět první zlepšení. Ve škole se dcera lépe soustředí a vice si pamatuje. V noci lépe spí. Za mě velké plus a doporučení.
Magda napsal(a):
Používáme pro syna. Podle mého názoru se lépe soustředí, není tak roztěkaný, mnohem více si pamatuje a učení mu jde lépe i když se připravujeme do školy kratší dobu.
Eva napsal(a):
Pozoruji zlepšení, hlavně odpoledne při domácí přípravě. Už to není takové drama, jako dřív. Syn se lépe soustředí lepší chování pozorují i ve škole a celkově pracuje lépe.